piątek, 20 grudnia 2013

Pin It

Nauka czytania

 Moja córka ma 4 lata i dała mi do zrozumienia , że chciała by już umieć czytać. Więc, zaczełam pogłebiać moją wiedze w tym temacie, aby zacząć ją uczyć. Pierwsze spostrzeżenie jakie wywnioskowałam , że to ostatni dzwonek aby zacząć, gdyż dzieci dwujęzyczne lepiej zacząć uczyć czytać w języku mniejszościowym zanim pójdzie do szkoły.
My daughter is 4 years and gave me to understand that she wanted to know how to read. So, I started to deepen my knowledge of this topic to begin to teach her. I realized this is the last call to start, because bilingual children a better start learning to read in a minority language  before she goes to school.

Będę wam pisała o moich zmaganiach z nauką czytania, ale zastrzegam nie jestem żadną specjalistką w tym temacie. Jeśli zatem zauważysz, że coś robię nie tak z chęcią usłyszę słowa krytyki :D
From time to time I will write my struggle with learning, because I chose the method syllable I will not be explained this in English because it is in my opinion not for the English language. If it finds that there is something useful for the English language then translate.

Wybrałam metodę sylabową ( metoda symultaniczno- sekwencyjna) , aby poczytać więcej na ten temat zapraszam na strone z której ją czerpałam wiedzę:
 http://dwujezycznosc.blogspot.co.uk/p/pomoc-w-nauce-jezyka.html
W bardzo wielkim skrócie uczymy najpierw sylab A,O,U,E,I,Y,Ó, potem wyrażeń dźwiękonaśladowczych, a następnie wprowadzamy sylaby od otwartych (zakończone samogłoską) do zamkniętych (zakończone spółgłoską).

Pracujemy według zasady :
- powtarzanie
- rozumienie (rozpoznawanie)
- nazywanie (odczytywanie)
Korzystam z zestawu "Kocham czytać" Jagody Cieszyńskiej i Moje Sylabki Agnieszki Fabisiak-Majcher, Elżbiety Szmuc .
Ważne też są ćwiczenia na analizę i syntezę wzrokową i słuchową, ćwiczenia na pamięć i ćwiczenia na uzupełnianie i kończeniae sekwencji. 
Jutro opisze jak odbywała sie nauka sylab. 

2 komentarze:

  1. Będę bywać! będę! Pozdrawiam, Trzymam kciuki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha! I bardzo chwalę i popieram decyzję nauki czytania wpierw w języku polskim!! a potem (za jakiś czas) po angielsku. Czytanie po angielsku (jego nauka) jest inne i odwrotny system powoduje interferencje w czytanie po polsku (głoskowanie, którego wiele dzieci trudno oduczyć).
      Tak więc czekam na relacje!!!

      Usuń